Известие

Collapse
No announcement yet.

Инцидентно качване на оборотите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Инцидентно качване на оборотите

    Преди ден-два ми се случи нещо много странно и необяснимо. Тъкмо бях запалил двигателя на колата и си седях така на обороти за да позагрее малко и изведнъж оборотите от 1000-1050 се качиха на около 1300... Това ме озадачи много, защото нито бях включил някакъв допълнителен консуматор, нито пък съм подавал газ. Поседях така няколко секунди и като видях че оборотите не се променят форсирах лекичко 1-2 пъти двигателя... Оборотите веднага се върнаха на първоначалните 1000-1050. Има ли някой идея от какво може да се получи това?! Освен това от няколко месеца забелязвам, че колата ми на празен ход работи на малко по-високи обороти, в сравнение с преди (с около 50-100 об.), но си мислех, че е заради по-ниските температури навън (говоря за загрял ДВГ).
    Моля ви, дайте идеи, че все ме чопли отвътре този проблем - дали някъде нещо в системата се е прецакало
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    До болка познат проблем
    Моторчето за обороти на празен ход.
    Иначе когато е студена колата и я запалиш в студовете е напълно нормално в началото -- до 1-2 минути да ти държи по високи обороти.
    Но щом почне да се лигави и при загряла кола 90% е моторчето.
    Офффф като си мисля че като го борих моето и снимки бях правил и тема щях да пиша за раздел технически справочник чак срам ме хваща. Но обещавам..

    На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от pr_00f
      На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .
      като позагрее
      '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
      '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от pr_00f
        До болка познат проблем
        Моторчето за обороти на празен ход.
        Иначе когато е студена колата и я запалиш в студовете е напълно нормално в началото -- до 1-2 минути да ти държи по високи обороти.
        Но щом почне да се лигави и при загряла кола 90% е моторчето.
        Офффф като си мисля че като го борих моето и снимки бях правил и тема щях да пиша за раздел технически справочник чак срам ме хваща. Но обещавам..

        На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .
        Айде дай снимките че и ние да се пообразоваме, че и аз май съм за чистене
        Mitsubishi Outlander
        Mitsubishi Space Star
        Daihatsu Terios

        Comment


        • #5
          Пръсни малко WD-40 в жилото на газта, преди да ръчкаш по-сложните джаджи.
          Alfa Romeo 155 1.7 TS '94

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от pr_00f
            На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .
            840 +/- 50
            ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
            ALFA ROMEO 33 1.5 TI

            Comment


            • #7
              ...ооо, да да... Наясно съм, че при студен мотор оборотите са по-високи. Но описания проблем беше при загрят мотор - бях спрял само за малко и двигателя не беше изстинал. Но понеже и др път ми се е явявал този проблем, си мисля че е логично въпросният стъпков мотор (дано съм разбрал правилно) е виновника. А по книжка, на загрят двигател, оборотите трябва да са 840 +-50.
              А напоследък все по-често ми се случва да варират и оборотите на празен ход - т.е., понякога седят на около 850,а др път на 910
              Значи извода е: чакаме с нетърпение образователния курс по сваляне и ремонтиране на моторчето
              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

              Comment


              • #8
                Ще се опитам да обобщя моя опит в борбата с колебанието на оборотите. Първата снимка показва прословутото моторче за празен ход.



                Доколкото знам това е стъпково моторче което работи само когато колата е на празен ход и има нужда от корекция в оборотите - прекаленно ниски или високи. Представлява нещо като клапа с положения затворено и отворено
                В течение на времето в моторчето влиза прах и всякакви буллшитс, и то спира да работи коректно.

                Първа стъпка в борбата - почистване на гадната джаджа със WD40 .
                За целтта е необходимо да се свали моторчето. От горната страна има една метална дъгообразна метална пластина която го държи - разхлабва се болта на плстината- не е необходимо да се маха самата пластина, при определено положение тя започва да се върти - достатъчно е да бъде завъртяна на 90 градуса и да освободи моторчето. Разкача се захранващият кабел - намира се отляво, и маркуча са входящия въздух - намира се отдясно и е стегнат със скоба. Хубаво е предварително да си намерите метална скопба с подходящия размер, за да можете безпроблемно да ги монтирате обратно. Единстевеното нещо което държи моторчето в момента е къса метална тръбичка която излиза от него и влиза в колекторните тръби /обозначил съм я като тръба изходящ въздух/. Връзката е осъществена посредством гумено уплътнение, така че леко придърпвате моторчето нагоре и то се освобождава. Ако всичко то тук е успешно - трябва да държите в ръцете си това.



                Пръскате ОБИЛНО с WD40 /чувал съм че може и с бензин??? / вътре в моторчето. През клапата за изходящ въздух може да се бръкне с пръст и да се раздвижи ротора /това е за хора с тънки пръсти/. Може да го разтръскате, и да го оставите да се накисне известно време. Изливате течността, и повтаряте процедурата докато смазката започне да изтича чиста. Първите няколко пъти си е направо черна. Оставяте моторчето няколко часа под наклон за да може маслото да изтече, и след това го монтирате. В повечето от случайте проблема е решен.

                Да не забравя нещо важно - добре е преди да се чисти моторчето да се проверят маркучите който доставят въздух към двигателя, защото ако има пробит и смуче въздух - също може да се наблюдава колебание в оборотите.

                При мен след тази процедура нещата се оправяха за 100-150 км и проблемите зпочваха отново..... Защото се оказа че моторчето е за смяна. Как се преборих и с това ....
                Следва продължение че ми окапаха ръцете от писане.

                П.С Ако има забележки моля коментирайте , защото мисля да преместя темата в раздел "Технически справочник", след като чуя вашите забележки и успея да допиша сагата.
                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                Comment


                • #9
                  ...ммм... увлекателно четиво!!!
                  ...и поучително ...
                  Аз лично нямам забележки, а още повече, сякаш всичко ми стана ясно от първия път
                  Е, освен да изкажа благодарностите си за съдействието от твоя страна г-н Професор (май така ти викат?! ) ... и да се залавям за работа!
                  Още веднъж - БЛАГОДАРЯ!!!

                  П.С.
                  очаквам с нетърпение продължението на сагата...
                  AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                  Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                  Comment


                  • #10
                    Еххх мързела е сладко нещо, но като съм обещал - няма как трябва да довърша. Значи всеки път след чистене на моторчето колата изкарваше 100-150 км без проблеми и пак се започваше наново. Бях решил че моторчето е за смяна и проучих цените. Ново 300 ЛВ. Няма да коментирам. На старо - при Италианеца и в Анкол му искат 50 лв. Казаха ми - идваш слагаш ако ти хареса и работи - вземаш. Никак не ми хареса варианта да купувам котка в чувал защото като го тествам може и да работи ама след 200 км да се скапе. Но така или иначе не мога да си позволя да дам за такава част 300 лева, така че реших - отварям моето пък каквото ще да става. Ако го прецакам ще си купувам на старо и/или от две ще правя едно. За съжаление моторчето се отваря доста трудно.


                    Има 3 или 4 места на които метала на корпуса прорязaн и огънат, едно от тях е на снимката.
                    Използвани инструменти : Тънка и ЗДРАВА плоска оттверка, клещи виждат се на една от горните снимки. Понеже металната пластина е много плътно притисната на мястото на затварянето и не можеше да се захване дори и с тънка отверка, за първоначално повдигане използвах винт за дърво, който навивах под нея. След това още малко повдигане с отверката и накрая клещите. Знам че май не го обясних много добре, но щом моторчето е в ръцете ви няма да има неясни моменти. Като за първо отваряне - доста се борих то се вижда и на снимката как съм драпал .
                    След като отворите всички зони на закрепяне, изтегляте горната част на мотора - тази на която са тръбите за вход/изхдящ вуздух. Дърпахте без да се шашкате, излиза трудно защото магнита вътре е доста силен.
                    На този етап на борбата бях вече доста омазан и не съм правил снимки . За това пускам 2 схеми рисувани по памет.



                    Тук всичко трябва да е ясно, единствения коментар е за конусовидната пластмасова шайба- тя служи за да разтвори четките при монтирането на ротора. Ако нея я няма когато сглобявате мотора - ще изкривите четките и адиос.


                    А това е схема на дъното на моторчето гледано отгоре - тук са 3-те четки .

                    На края на всяка четка има метално нитче/пъпка/ което контактува с ротора . При мен явно от много употреба пъпките се бяха изтъркали. За да усиля контакта с дълга отверка бръкнах вътре и леко поокривих четките навътре за да могата да правят по добър контакт с ротора. И това е.

                    Процедурата по затваряне е лесна само не забравяйте конусовидната шайба!!! Трябва да бъде в положение както на схемата.
                    Моторчето си има в зоната на затваряне гумено уплътнение защото за да работи добре - трябва да е почти херметично затворено. Понеже не бях сигурен колко ще изкара след ремонта и не исках да връщам затварящите пластини във оригиналното положение а само леко ги притиснах на вътре , че не ми се минаваше пи трънливия път на отварянето отново. Е да ама горната част на мотора се въртеше - гадно - как се оправя - навих един винт - къс и дебел под една от пластините за затваряне/ моя специално беше от захранване на ПЦ и по точно за закрепване на вентилатора към захранването/ Може да се ползва и болт за дърво - по дебел и му резнете върха с клещи за да не стърчи. Абе идеята е да стане като ново, че и по хубаво
                    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                    Comment


                    • #11
                      такъв богат опит си е направо за споделяне
                      Браво! МНого добър образователен материал - с достатъчни обяснения и снимки...
                      Аз искрено се надявам обаче да не ми се налага да "изкормвам" моторчето и всичко да ми се размине само с едно промиване. Но искам да попитам, процедурата по почистването на клапанчето, закрепено за стъпковия мотор и прилежащата му ос, може ли да се извърши с пароструйка?! В по-горния пост беше цитирал WD40... Честно казано, все още нямам "допир" с това вещество и ми се струва, че за почистването на наслоен прах, премесен и с малко масло, горещата пара под налягане ще свърши чудесна работа... Но все пак преди да пристъпя към действие, искам да се консултирам с теб, че си го разглобявал и знеш какво има вътре - да не вземе парата да прецака нещо?!
                      Дай съвет, моля!
                      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                      Comment


                      • #12
                        Лично аз не мисля че е добра идея да се пълни с вода моторчето !!!
                        Според мен ще ръждяса. За това най - си е добре с ВД40. Продава се на всяка една бензиностанция / железария. В зависимост от големината на флакона цената е от 4 до 10 лева, но си вземи по голяма разфасофка - първо е по ефтина, второ помага за решаването на много дребни проблеми. Справка колегата Lucky Man
                        Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                        Comment


                        • #13
                          Евала колега, много интересно четиво, но къде точно е моторчето на 146 1.4 TS, че при нас май е на друго място.
                          Mitsubishi Outlander
                          Mitsubishi Space Star
                          Daihatsu Terios

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Crusader
                            Евала колега, много интересно четиво, но къде точно е моторчето на 146 1.4 TS, че при нас май е на друго място.
                            На друго място е и изглежда по съвсем друг начин
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Bobo
                              Първоначално публикувано от Crusader
                              Евала колега, много интересно четиво, но къде точно е моторчето на 146 1.4 TS, че при нас май е на друго място.
                              На друго място е и изглежда по съвсем друг начин
                              Една снимчица ще може ли? А и въпросче по същия начин ли се чисти?
                              Mitsubishi Outlander
                              Mitsubishi Space Star
                              Daihatsu Terios

                              Comment

                              Working...
                              X